Google AdWords, kampanyanıza trafiği çekmenin en etkili yollarından biridir. Ürün ve servislerinizin eşsiz özelliklerini destekleme imkanı verir. Bununla birlikte, eğer kampanyalarınızı layıkıyla yönetemiyorsanız, değerli zamanınızı ve paranızı kaybetmeyi göze almışsınız demektir.
Firmalar kendi marka kimlikliklerini güçlendirmek istedikleri zaman tutarlılık en önemli faktörlerden biri olur. Yine de, çoğu firma reklamlarını yapma yöntemlerinden dolayı, büyüyen talebi karşılamakta yetersiz kalıyor.
Bu makalede, Google AdWords kullanırken yapılan yaygın hatalardan nasıl kaçınabileceğini inceliyor olacağız.
Reklamlar Sizin Marka Değerinizi Anlatmazlar
Çoğu pazarlamacı yürüttükleri reklamlarda aynı marka değerlerini sunamıyorlar. Servislerini sunmak ve müşterileri ile sözleşme yaratmak için pek farklı kanalları kullanabiliyorlar. Çoğu iş yerinde başlıca hata, Google AdWords üzerinde yayınlanan reklamların önemini hafife almaktır. Bu reklamlar sadece imajları sunmakla kalmaz, aynı zamanda ürünlerin müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak konusunda ne kadar yeterli olduklarını gözler önüne sererler. Tüketiciler sizin reklamlarınıza, eğer ki yayınladığınız mesajlar onların ihtiyaçları ile örtüşüyorsa tıklayacaklardır.
[include-page id=’18525′]
Anahtar Kelimelerin Önemini Hafife Almayın
Google AdWords’te görüntülenen reklamlar hedef piyasaya ulaşabiliyorlarsa amaca uygunlardır demek olur. Ad -yani reklam- gruplarınızı doğru şekilde yönetmek hedeflenen pazara ulaşmak için hayati önem taşır. Ama yine de, çoğu iş yeri reklam gruplarını yönetimine yeteri kadar vakit ayırmaz. Bütün anahtar kelimeleri tek bir tema grubuna yerleştirirler. Çünkü grupları başarılı reklamlar yaratmanın önemli bir etmeni olarak görmezler. Gruplarda sizin hizmetlerinizle alakasız kelimelerin çok olmamasına dikkat edin çünkü o zaman sizin ürünleriniz ve servisleriniz ile aslında alakası ve ilgisi olmayan müşterileri çekmiş olursunuz.
Genel Anahtar Kelimeleri Kullanmak
Reklamın performansını etkilemek konusunda yardımcı olmayan genel terim ve kelimeleri kullanmamalısınız. Eğer seçtiğiniz kelimeler çok ortak ise, sonuç olarak, popüler arama terimleri yüksek bidlere sahip olurken, kendinizi arama sonuç listelerinde en son sıralarda bulursunuz. O yüzden ad-set (reklam ayaraları) kısmında gruplayacağınız, 5 ve 10 arası uzunluğundaki anahtar kelimeler kullanın. Bu sizin pazarlama bütçenizden tasarruf yapmanızı ve ROI’nizi arttırmanızı sağlayacaktır.
Kampanya Açılış Sayfaları Oluşturmak
Kampanyanlarınızı oluştururken web sitenizin ana sayfasına yönlendiren tıklamalardan kaçınmanız gerekir. Aradıkları bilgiyi bulma işini ziyaretçiye bırakmayın. Elbette her AdWords kampanyası için landing/açılış sayfası yapmak ekstra bir iş olacaktır, ama ödülü büyük olur. Eğer doğru yapılırsa ziyaretçi net bir CTA (Eyleme Çağrı) mesajı almış olur, direkt sipariş verebilir veya iletişim bilgilerini landing sayfasına bırakırlar.
[include-page id=’18540′]
Google AdWords’ü Filtreleme Sanatı
Kaçınmanız gereken diğer bir hata, filtreleri kullanmamaktır. Kampanyanızda doğru mesajarı vermenize engel olabilecek başarısız anahtar kelimeleri incelemek için filtreler fazlasıyla etkilidir. Gösterdiğiniz anahtar kelimelerin performansını test etmezseniz, düşük performanslı mesajlara gereksiz para ve zaman harcamış olursunuz.
İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılarımız:
Modern Pazarlama Hakkında Değerli Bilgiler
En İyi 10 Sosyal Medya Yönetim Aracı
Yeni İşe Başlarken Neden Sosyal Medya Araçlarını Kullanmalısınız?
Sosyal medya pazarlaması hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için blogumuzu takip edip iletişim bilgilerinizi bırakabilirsiniz. sizin hiç Google AdWords ile deneyiminiz oldu mu? Lütfen deneyimlerinizi ve yorumlarınızı bizimle, yazımızı arkadaşlarınızla paylaşın.